Jumlah Pengunjung

Saturday 2 March 2013

SAH... Anwar Ibrahim Terlibat Dalam Konspirasi Di Lahad Datu !!!



Sebenarnya, aku tak berniat pun untuk menulis pada waktu ini, apatah lagi diselubungi kesedihan melihatkan keluarga terdekat WIRA NEGARA menghadapi ketentuan Illahi kesan krisis yang melanda Negara khususnya di Lahad Datu. Bukan aku saja, rasanya seluruh negara tersentuh dengan insiden yang berlaku dan bersimpati kepada keluarga 2 WIRAWAN NEGARA tersebut.

Bukan untuk menuding jari, bukan juga mencari kesilapan orang lain. Tetapi fakta serta bukti yang ada di depan mata, tak akan kubiarkan begitu saja. Ketika sedang melawat saudara (anggota tentera) yang pernah bertugas di lokasi krisis, aku mendapat sms yang meminta aku merujuk kepada link yang diberikan. Kandungannya, seperti yang aku kongsikan di bawah ini.


.....from TuaranTV.com

Before, aku ada buat entri tentang Dalang Disebalik Pencerobohan Di Lahad Datu.. Dalangnya telah pun dikenalpasti, sekarang antara percaya atau tidak itu terpulang dengan pilihan masing-masing.....

Cuma bagi aku, aku tak akan dapat duduk senang selagi tak dapat cari jawapan.. So benda ni memang dah menghantui pikiran aku sejak hari pertama pencerobohan sehinggalah beberapa malam sebelum aku publish previous entry pasal en DALANG ni.. And latest yang aku dapat dari beberapa blog yang mendedahkan bukti atas dakwaan ini.. 

Malaysian security forces have surrounded about 100 armed men believed to be from a breakaway rebel faction in the southern Philippines, Malaysian police and a government official said on Thursday, but a Philippine official said they were unarmed Filipinos who had been promised land. - Reuters, Thu Feb 14, 2013 4:20am EST

Macam yang aku highlight dalam petikan tu, HAD BEEN PROMISED LAND.. So, pencerobohan ni memang sesuatu yang dirancang or what? Konspirasi? My answer is YES.. Tapi siapa pula man behind the scenes yang menjanjikan tanah kepada penceroboh ni?


Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.- Reuters, Thu Feb 14, 2013 4:20am EST

Dengan laporan akhbar Reuters ni, jelas kemasukan penceroboh ni ke Lahad Datu adalah untuk memenuhi undangan " seseorang " atas urusan yang belum selesai antara mereka.. Cuma mungkin lawatan itu terlalu awal dari tarikh yang " dijanjikan ", atau mungkin lawatan pada waktu yang tepat tapi dapat dihidu oleh Pihak Berkuasa..




Berkenaan " memenuhi undangan " atau " atas jemputan ".. Mungkin juga ada benarnya seperti yang dilaporkan dalam akhbar tempatan New Sabah Times bertarikh 18 Februari 2013.

Begitu juga dengan laporan akhbar The Manila Times yang bertarikh 16 Februari 2013, turut mengaitkan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat dengan kes pencerobohan ini..

DSAI mungkin boleh menafikan tentang penglibatannya kerana kelihatan agak sibuk dengan kempennya di SABAH.. Jalan terbaik adalah menghantar wakil ke sana untuk urusan " kemasukan  tetamu " ke Lahad Datu.. Dan calon yang paling sesuai untuk " melaksanakan misi " ini adalah Timbalannya dalam Pakatan Rakyat..
(SUMBER)





No comments:

Post a Comment

Member BSK